1971 est la dernière année pour la GTX,pour le moteur Hemi,et pour beaucoup, pour les muscle-car !! C' est une fin en beauté car les nouveaux modèles sont superbes et originaux !! En 1972, il ne restera que la Road runner, avec des puissances qui sont encore réduites. A noter que le moteur le plus puissant, le 440V8 équipé de 3 doubles corps n' est pas disponible pour la Californie, un état encore plus réstrictif sur la consommation et la pollution.
1971 is the last year for the GTX, for the Hemi engine and for many the end of Muscle-cars !! It's ended with a flourish because the new models are superb and original ! In 1972 only Road Runner with more reduced power continues. Note that the most powerful engine 440V8 equipped with 3 double-cores carburettors is not available in California, a state with more restrictions on the pollution and fuel consuming.
Production for 1971 GTX : 2 942 ex Road Runner : 14 218 ex
Production for 1972 Road Runner : 7 628 ex
Road Runner |
Road runner Road runner et GTX
|
motors for 1971
Standard / Optional
|
Carburettor
|
Name of the engine
|
Engine power (hp)
|
Compression
|
CI
|
Standard (GTX)
|
1X4
|
440 V8
|
370 (Gross) 305(Net)
|
9,5
|
440
|
Standard (Road_runner)
|
1X4
|
Road Runner 383
|
300 (Gross) 250(Net)
|
8,5
|
383
|
Optional (GTX and Road_runner)
|
3*2
|
440 + 6
|
385 (Gross) 330(Net)
|
10,3
|
440
|
Optional (GTX and Road_runner)
|
2X4
|
426Hemi V8
|
425 (Gross) 350(Net)
|
10,2
|
426
|
motors for 1972
Standard / Optional
|
Carburettor
|
Name of the engine
|
Engine power (hp)
|
Compression
|
CI
|
Standard
|
1X4
|
440 V8
|
255 (Net)
|
8,2
|
440
|
Optional
|
1X4
|
440 V8
|
280 (Net)
|
8,2
|
440
|
Optional
|
3X2
|
440+6
|
330 (Net)
|
10,3
|
440
|