Plymouth Road Runner and GTX 1971 , 1972

1971 est la dernière année pour la GTX,pour le moteur Hemi,et pour beaucoup, pour les muscle-car !! C' est une fin en beauté car les nouveaux modèles sont superbes et originaux !! En 1972, il ne restera que la Road runner, avec des puissances qui sont encore réduites. A noter que le moteur le plus puissant, le 440V8 équipé de 3 doubles corps n' est pas disponible pour la Californie, un état encore plus réstrictif sur la consommation et la pollution.

1971 is the last year for the GTX, for the Hemi engine and for many the end of Muscle-cars !! It's ended with a flourish because the new models are superb and original ! In 1972 only Road Runner with more reduced power continues. Note that the most powerful engine 440V8 equipped with 3 double-cores carburettors is not available in California, a state with more restrictions on the pollution and fuel consuming.

Production for 1971 GTX : 2 942 ex Road Runner : 14 218 ex

Production for 1972 Road Runner : 7 628 ex

Road Runner

Road runner

Road runner et GTX

 

 

 

motors for 1971

Standard / Optional
Carburettor
Name of the engine
Engine power (hp)
Compression
CI
Standard (GTX)
1X4
440 V8
370 (Gross) 305(Net)
9,5
440
Standard (Road_runner)
1X4
Road Runner 383
300 (Gross) 250(Net)
8,5
383
Optional (GTX and Road_runner)
3*2
440 + 6
385 (Gross) 330(Net)
10,3
440
Optional (GTX and Road_runner)
2X4
426Hemi V8
425 (Gross) 350(Net)
10,2
426

motors for 1972

Standard / Optional
Carburettor
Name of the engine
Engine power (hp)
Compression
CI
Standard
1X4
440 V8
255 (Net)
8,2
440
Optional
1X4
440 V8
280 (Net)
8,2
440
Optional
3X2
440+6
330 (Net)
10,3
440