L' avant est redessiné pour 1971, et une nouvelle version est proposée au catalogue : la T/A, mais ne sera pas proposée a la vente. Certains moteurs voient leur taux de compression baisser pour être conforme à la législation.C' est la dernière année pour l' option Six pack et le V8 Hemi. Un nouveau 6 cylindre est même proposé avec seulement 125 Hp !!.
The front is redesigned for 1971 and a new version is offered in the brochure : the T/A, but it won't be offered for sale. Certain engines get their compression rate decreased to be conformed to the legislation. It's the last year for the Six pack option and the V8 Hemi. A new 6 cylinders is offered with only 125 Hp !
Production : 30 000
ex
![]() |
Challenger R/T Challenger T/A |
Standard / Optional
|
Carburettor
|
Name of the engine
|
Engine power (hp)
|
Compression
|
CI
|
Standard
|
1X1
|
198 SIX
|
125 Gross 105 Net
|
8,4
|
198
|
Standard
|
1X1
|
225 SIX
|
145 Gross 110 Net
|
8,4
|
225
|
Standard
|
1X2
|
318V8
|
230 Gross 155 Net |
8,6
|
318
|
Optional
|
1X2
|
383V8
|
275 HP Gross 190HP Net
|
8,5
|
383
|
Optional
|
1X4
|
440V8
|
335 HP Gross 220HP Net
|
8,8
|
440
|
Optional (Standard for the
T/A)
|
1X4
|
340V8
|
340 HP Gross 235HP Net
|
10,3
|
383
|
Optional (Standard for the
R/T)
|
1X4
|
383V8 Magnum
|
300 HP Gross 250HP Net
|
8,5
|
383
|
Optional
|
1X4
|
440 V8 Magnum
|
370 HP Gross 305HP Net
|
9,5
|
440
|
Optional....
|
1X2
|
440 V8 SixPack
|
385 HP Gross 330HP Net
|
10,3
|
440
|
Optional (R/T only ??)
|
1X4
|
426 HEMI
|
425 HP Gross 350HP Net
|
10,2
|
426
|